آب مقطر نابت حجم 5 لیتری Nabet

Distilled Water-5 Liters

    • استاندارد: سازمان غذا و دارو
    • حجم: 5 لیتر
    • رده مصرف: عمومی و تخصصی
    • گارانتی: تضمین اصالت و سلامت فیزیکی کالا
    • الزام به معرفی / نسخه پزشک: ندارد
    • ساخت کشور: ایران

وضعیت : ناموجود

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست پایین صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

آب مقطر 

آب مقطر یک نوع از آب است که بر اثر فرایند تقطیر، ناخالصی های خود را از دست می دهد. در حقیقت آب با استفاده از دستگاه های خاصی، جوشانده و تقطیر می شود و در نهایت با جدا شدن گازها و ذرات معلق معدنی، آب مقطر به دست می آید. این آب بسته به نوع و میزان تقطیر، می تواند تا حدود ۹۵ درصد خالص شود. در نتیجه تقریبا هیچ املاح معدنی در آن وجود نخواهد داشت. از این آب برای مصارف گوناگون و مهمی استفاده می شود.

آب مقطر علاوه بر اینکه عاری از املاح و مواد معدنی است، هیچ کالری و قندی هم ندارد. از طرفی مهم ترین تفاوت این آب با آب شهری، نحوه فراوری آن است. آب مقطر بر اثر فرایند تبخیر در فشار بالا به دست می آید. به همین دلیل می توان گفت که آب تقطیر شده، محصول تغییر در ساختار آب شرب شهری است.

مهم ترین کاربردهای آب مقطر، از پزشکی تا صنعت

آب مقطر هیچ ماده محلولی را در خود جای نداده است. به همین دلیل خاصیت تضاد با بعضی مواد شیمیایی را نیز ندارد. این ویژگی باعث شده تا در آزمایشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بسیاری از آب مقطر، برای فعالیت هایی مانند محلول کردن مواد شیمیایی یا حتی شستشوی ظروف آزمایشگاهی استفاده شود. از طرفی بیشترین مصرف این آب به دلیل خلوص زیاد، در صنایع دارویی و استفاده های پزشکی است. کوچکترین نمونه مصرف آب مقطر در پزشکی را استفاده از آن در تزریقات برای حل کردن داروی تزریقی دیده اید.

یکی از مهم ترین ویژگی های آب مقطر این است که در اثر تبخیر یا استفاده زیاد، رسوبی از خود به جا نمی گذارد. به همین دلیل از آن برای مرطوب نگه داشتن باطری خودرو نیز استفاده می‌کنند. چرا که رسوب آب معمولی، می تواند پس از مدتی به باطری و در نهایت موتور ماشین آسیب برساند.

آب مقطر همچنین برای ساخت مواد اولیه در کارخانجات مختلف به ویژه مواد غذایی استفاده می شود. خالص بودن این آب باعث شده تا بسیاری از افراد، نوشیدن آن را جایگزین آب شهری کنند. اما آیا نوشیدن آب مقطر برای سلامت انسان مفید است؟

آیا آب مقطر برای نوشیدن مناسب است؟

آب مقطر خالی از هرگونه مواد معدنی ضروری است. یک نوشیدنی کاملا خالص که همه املاح، یون ها و گازهای آن بر اثر فرایند ساده تقطیر از بین رفته است. نوشیدن این آب، اگرچه در موارد بسیاری به افراد توصیه می شود، اما خطراتی هم به دنبال دارد. در ادامه با مزایا و معایب نوشیدن آب مقطر آشنا شوید.

پاکسازی بدن از مزیت های نوشیدن انواع آب مقطر

فرایند تقطیر باعث می شود که بسیاری از باکتری های احتمالی موجود در آب، از بین بروند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیمار، نوشیدن مقدار معینی از این آب را تجویز می کنند. این بیماران بیشتر مبتلا به بیماری های خاص یا بیماران کلیوی هستند که رسوبات موجود در آب معمولی، می تواند تهدیدی برای سلامت آن ها باشد. از طرفی عده ای معتقدند آب مقطر برای شادابی پوست مفید است. با این حال هرگز بدون تجویز پزشک از این آب برای درمان استفاده نکنید.

یکی دیگر از مصارف آب مقطر، پاکسازی بدن است. به دلیل اینکه این آب خالی از هرگونه املاح است، بسیاری از افراد در یک دوره معین (مثلا به مدت یک هفته) برای پاکسازی بدن، آب مقطر را جایگزین آب تصفیه شده می کنند. برای انجام این رژیم پاکسازی می توانید آب مقطر را در یک منبع کوچک بریزید و سپس با استفاده از پمپ دستی آب هرچند ساعت یک بار بطری مورد نظرتان را پر کنید. بهتر است بدانید که این کار یک روش درمان خانگی است و باید قبل انجام آن با یک متخصص مشورت کنید.

معایب نوشیدن آب مقطر در طولانی مدت

اگرچه این نوع تصفیه، باعث از بین رفتن آلودگی های احتمالی و رسوبات غیر مفید آب می شود، اما هرگز نباید آن را با آب تصفیه شده جایگزین کرد. تحقیقات نشان می دهد که میزان املاح موجود در آب شهری، بیش از آنکه برای سلامت انسان مضر باشد، برای عملکرد بهتر بدن مفید است. کلسیم و منیزیم موجود در آب به طور مستقیم جذب استخوان ها و ارگان های مختلف بدن می شود و این فرایند می تواند به استحکام استخوان، عملکر بهتر قلب و البته دستگاه گوارش کمک کند.

همچنین به دلیل کمبود مواد معدنی در آب مقطر، امکان پایین آمدن ph خون در بدن وجود دارد. این عامل باعث می شود که خون رسانی به بخش های مختلف با اختلال مواجه شود. بنابراین می توان گفت که اگرچه آب تقطیر شده خالی از باکتری است، اما مضرات یک بطری آب مقطر بیشتر از یک آب ۱۰ لیتری معدنی یا شهری با املاح مفید است.

روش های پرداخت این محصول

  • پرداخت آنلاین
  • پرداخت در محل ( فقط در تبریز)

روش های ارسال

  • ارسال با پست
  • ارسال با باربری
  • ارسال با تیپاکس
  • ارسال با TPX